اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

فارس من| به مردم یمن کمک کنید

جمعی از کاربران فارس من در کمپینی خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه از سوی ایران به مردم یمن شدند.

فارس من| به مردم یمن کمک کنید

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، جمعی از کاربران فارس من با تشکیل کمپینی خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن شدند.

در این درخواست خطاب به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه آمده است: همان طور که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده و همانطور که وظیفه‌ شرعی هر مسلمان است، حمایت و کمک به مظلومین از واجبات است. انتظار داشتیم با تغییر دولت رویکردهای اساسی تغییر کند اما این گونه نشد. مردم یمن زیر بار کوهی از مشکلات هستند. اخیرا به آن طعنه‌های سعودی هم اضافه شده است. ارسال کمک‌های بشردوستانه مردمی، آن هم در زمان آتش بس، در حالی که شریان حیاتی استکبار را قطع می‌کند یا دست کم آن را تحت فشار می‌گذارد، در حالی که هم شرعا، هم قانونا و هم به دلایل استراتژیک کشور واجب است، چرا صورت نمی‌گیرد؟

در این درخواست از رئیس جمهور و وزیر خارجه خواسته شده که در این زمینه اقدامات عاجلی صورت گیرد و آمده است: فرصت کوتاه است و شرایط مردم یمن به وضعیت قرمز رسیده، عاجزانه خواهشمندیم‌ دستور پیگیری جهت انجام این امر را صادر فرمایید. بهتر از همه می‌دانید که در صورت اراده به انجام به صورت رسمی آن هم در شرایط آتش‌بس، نه سعودی نه هیچ کدام از کشورهای منطقه توان نپذیرفتن این امر را ندارند. ان‌شاءالله با دستور پیگیری و اقدام دستور بررسی اقداماتی را هر چه سریع‌تر صادر فرمایید.‌ ان‌شاءالله که هرچه سریع‌تر اقدام صورت گیرد. 

انتهای پیام/ ت 590

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول